November 01, 2011

Enjoy your meal

În urma cu vreo cîteva zile, i-am gatit pufosului meu, al mai copt. Tinerelul nu serveste decît corochete, din pacate. În cazul în care considerati ca am luat-o razna de tot si încep a crea meniuri pentru Felix, stati linistiti, nu o fac zilnic :D Noi mîncam destul de sanatos, asa ca primeste destul din hrana noastra cea de toate zilele, iar în general serveste mîncare umeda pentru pisici din pliculete sau dozici, si cînd îl apuca pofta mai fura crochete din castronelul lui Mike.
Îi apreciez mult pe cei care îsi hranesc animalele cu dragoste si pasiune, si gatesc special pentru ele. Sa stiti ca nu doar domnisoarele batrîne, vaduvele si bunicile fara servici fac asta. Cunosc chiar oameni foarte ocupati cu job si familie, care gatesc de doua ori pe saptamîna pentru catel.

"Hei, doamna? ...mai dureaza mult pîna se raceste?"



Acum le-a mai si culcat... poate se racesc mai repede? Hmmm...
"Cine-i acolo? Hotii!"
Aaaa, nu, e crocantosu' de frate-meu!
Nu prezinta nici cel mai mic pericol.
El serveste doar crontanele, nu stie ce-i bun!
Nu-i nimic, mai mult pentru mine.




Tre' sa recunosc ca-i frumusel! :D



Parca a mai slabit?! Îi sade bine.



Iar le-a schimbat pozitia, dar de racit înca nu s-au racit!
"Mi-e foameeee!"



Între timp s-a întunecat, s-a facut frig si s-a înnorat!
"Doamne ajuta ca s-a gelatinat! Liniste, acum manînc!"



(disparut precum magaru-n ceata)...



Poate va animez sa gatiti si voi ceva pentru felinele voastre. În cazul în care nu aveti idei, va dau eu cîteva însotite de reteta.
Am folosit parti din carcase cu tot cu ciolane/tacîmuri de pui/ carnita de pe aripi, piept, bucatele de morcov, o tija de busuioc( mai merge bine menta sau patrunjel), o lingurita ulei de masline, un strop sare-optional si putin agar-agar/ extract de alge/carrageen, dar merge si cu gelatina obisnuita.
Am fiert totul bine, apoi am scos carnea de pe ciolanase, am pus-o în supa, am adaugat agarul si am mai lasat sa traga un clocot de doua minute. La sfîrsit am adaugat uleiul de masline, am amestecat si împartit în doua borcane. Pîna gelatineaza le tot schimb pozitia pentru a obtine un rezultat mau uniform :D

Din cutiuta cu Tipps & Tricks:

În ultimele 10 minute de fiert se poate adauga si o lingura de orez. Puteti folosi orice fel de carne de pasare cu tot cu ciolane, vita, iepure, peste, vînat. Sau le puteti oferi felinelor saptamînal o portie de carne cruda, celor care o adora. De porc în niciun caz! Probati si alte legume sau fructe. Putin ardei gras, o bucatica de telina sau pastîrnac, rosie, mar. În niciun caz ceapa. E toxica! Nu exagerati cu legumele. Felinele nu-s vegetariene ci prin excelenta carnivore. Daca nu le place jeleul, îngrosati supa cu amidon de orez si obtineti un sos delicios. Felix prefera jeleul, dar îi place si sosul.
Daca hraniti felina doar cu mîncare din casa, ar fi indicat sa adaugati în mîncare un strop de taurina, acizi grasi omega 3, omega 6... chestii care le gasiti în Pet Shop. Pe ambalaj scrie si modul de întrebuintare. Taurina este foarte importanta pentru feline, dar nu mai intru în amanunte. Sfaturi numeroase si informative gasiti pe net. Daca va intereseaza ceva în mod deosebit, nu ezitati, întrebati.

22 comments:

  1. Pup pisoii frumosi . Admir persoanele care-si fac timp si pentru animalele de casa , pentru ca daca le iei , trebuie sa-ti asumi raspunderea , nu sunt de plus , sunt suflete care au nevoi .

    ReplyDelete
  2. ai niste pisoi foarte frumosi.si pozele sunt foarte reusite. vrem sa luam si noi un motanel dar ne este un pic teama ca nu am mai avut niciodata un animal in apartament. ma tot gandesc ce facem cu el daca plecam in concediu. aici in viena nu avem pe nimeni sa ne ajute sa vina sa ii dea de mancare. tu cum te descurci cand pleci in concediu?

    ReplyDelete
  3. Dorina, noi, nu doar eu, ci toata familia mea, nu ne luam timp pentru ei, ci convietuim împreuna. Adica îi tratam ca pe mebrii familiei =))
    Noroc ca ne-am nimerit toti asa. Le suflam pe rînd în fund =))
    Dar de gatit motanului, îi gatesc rar, ca are ce sa haleasca de la noi si în rest, primeste papa de feline :D
    Mike nici nu vrea nimic, doar crontanelele lui. Asa a fost obisnuit din adapost, si nici nu vrea altceva...

    ReplyDelete
  4. Marilena, animalele implica o mare raspundere, si trebuie stiut, ca mai si costa. Nu doar mîncarea, ci si vaccinurile, deparazitarile interne cît si externe regulate. Plus ca se poate îmbolnavi, iar vizitele la veterinar nu-s ieftine. Si daca nu ai cu cine lasa motanul cînd trebuie sa pleci pentru cîteva zile sau în conceiu, nici nu mai intra în discutie, parerea mea. Deci cred ca stii raspunsul la întrebare.

    Eu am prieteni buni care vin la noi cît sîntem plecati, si au grija de baietii mei. Nu numai ca le da sa haleasca, se mai joaca, îi mîngîie, discuta cu ei... sau mi-i da mie la telefon =)))))))
    Am mare noroc cu ei.

    ReplyDelete
  5. multumesc ca mi=ai raspuns. imi dau seama ca cresterea unui animal implica tot atat de mult ca si cresterea unui copil:)totusi o sa luam un motanel si vedem noi cum ne descurcam. il luam cu noi... nu stiu cum se fac deparazitarile interne iar externe am mai citit pe blogul tau(ulei de cocos). o sa te mai intreb din cand in cand ce si cum...oricum nici nu stiu ce trebuie sa fac dupa ce aduc motanul acasa. aici se vad destui pisoiasi pe net, dar astia mici nu au carnet de sanatate(astia mai ieftini dupa care ne uitam noi. nici nu stiu unde sa ma duc cu el... e greu ca nici cu germana nu ma descurc prea bine sa caut informatii pe net..te pup si mai vorbim

    ReplyDelete
  6. Marilena, cei mai "ieftini" pisoi îi gasesti la Tierheim, adica adapost de animale. O simpla cautare cu google "tierheim wien" îti da o gramada de rezultate. Aici gasesti pisoi de toate marimile si culorile, si nici nu te costa. Cer în general o mica donatie de 20-30 euro. Tinînd cont ca ti-l da cu carnet de sanatate, vaccinat si deparazitat total, e foarte ieftin :D
    Daca îti iei un pisoi mai maricel, în jur de un an, îl primesti si gata castrat, deci îti mai scad niste costuri, si te salveaza si de alte neplaceri.

    Uite aici cautarea de la google:

    http://www.google.de/search?q=tierheim+wien&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:de:official&client=firefox-a#q=tierheim+wien&hl=de&client=firefox-a&hs=F8J&rls=org.mozilla:de:official&prmd=imvns&source=univ&tbm=plcs&tbo=u&ei=cKeyTquIJaX_4QSEx9HHAw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=2&ved=0CGYQtQMwAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a00b3830ab553272&biw=1467&bih=737

    Totusi, daca nu ai cu cine-l lasa, mai bine nu lua un pisoi. Pisicilor nu prea le place sa fie plimbate, si nici nu le plac schimbarile de loc. Cel mai bine daca gasesti un vecin, prieten care vine zilnic si are grija sa aibe mîncare si apa proaspata si eventual se mai si joaca putin cu el. Daca crezi ca nu ai pe nimeni care sa te ajute, mai bine renunta, ca nu cred ca vrei un animal suparat :)

    În orice caz, egal cum te vei hotarî, daca vrei putem tine legatura în cazul în care mai ai întrebari.

    ReplyDelete
  7. vai ce frumosi sunt! Mi-e asa dor de cei doi pufosi ai mei…

    ReplyDelete
  8. Draga sau dragul meu, care postezi mesaje pe blogurile mele în scop de reclama erotica, te rog NU O MAI FACE!
    Multumesc pentru întelegere!

    ReplyDelete
  9. Mesajul îi este adresat persoanei care îmi lasa mesaje dragute (cu linkuri catre siteuri cu femei cracite dornice de masaje erotice), pe ambele bloguri!

    ReplyDelete
  10. Da, ce sa zic? Sînt scumpiei, ca-s ai mei! :D
    Merci, Florina.

    ReplyDelete
  11. Ce drag imi este de ei!
    Esti o norocoasa, dar cred ca ti-am mai spus asta :)

    ReplyDelete
  12. dragul de el...trebuie apreciat faptul ca a fost rabdator si a asteptat cuminte sa se raceasca papita.si cred ca a avut ceva de asteptat.tare imi e drag,cum sta el si isi pazeste borcanele cu papa bun.

    ReplyDelete
  13. Al meu nu are rãbdare, mã lupt cu el când sã -i pregãtesc mâncarea, se urcã pe mine ca pe copac:))
    Pupici la pisicuti tai dulci:)

    ReplyDelete
  14. Bucate apetisante, merci. Pup :*

    ReplyDelete
  15. Sarah, Felix a aseptat ca nu a avut încotro, însa cu rabdare nu sta bine =))

    ReplyDelete
  16. Ramona, nici Felix nu are rabdare, dar daca nu stie sa deschida borcane... vrea nu vrea tre sa astepte :D A fost tare nerabdator, si numai pe lînga borcane s-a învîrtit. Le tot mirosea de caldura, adica testa cu nasul daca se pot hali. Cîndva a simtit ca nu mai sînt fierbinti borcanele, si m-a miorlait pentru a ma atentiona. Dar nu am vrut sa-i stric pofta, ca stiu cît iubeste jeleul... asa ca a trebuit sa mai astepte mai multicel :D

    ReplyDelete
  17. acum am vazut intrebarea :) Ei erau acasa, eu eram plecata prin tari straine :)) Dar acum suntem toti acasa si sunt iubiciosi si torcalai :)

    ReplyDelete
  18. Vad ca ti-ai facut propriul film aici, ai ceva imaginatie :))

    ReplyDelete
  19. Kadia, e bine cînd ai pufosii lînga tine :)

    ReplyDelete
  20. Vanessa, asa se întîmpla cînd esti pisicos fara pereche... mai vorbesti si de unu "singur", mai cu blanoasele... mai în numele lor :D

    ReplyDelete